איך לשמור על המטבח ועל הציוד שיש בו?

אחת הדרכים להעלות את ערכו של הבית ולהתאים אותו בצורה טובה יותר לצרכים שלכם היא על ידי שיפוץ המטבח. שיפוץ מטבחים כולל שלבים רבים, החל בהריסת הקיים, דרך עבודות מסגור, אינסטלציה וחשמל ועד התקנת ריצוף, ארונות חדשים ושילוב מוצרי חשמל. ואם כבר משפצים, אין שום סיבה שלא להחליף את מוצרי החשמל הישנים בחדשים.

האביזרים הנלווים שמבטיחים שדרוג משמעותי
גם מכשירי החשמל המשוכללים ביותר זקוקים לפעמים לתוספת קטנה – שמייצרת תועלת גדולה. לדוגמה, מסנן מים למקרר מונע הגעת כימיקלים, רעלנים ומזהמים שונים אל המים שתשתו בסופו של דבר. ככל שהפילטר איכותי יותר, כך המים שתשתו יהיו טעימים יותר ובטוחים יותר. מומלץ להחליף את הפילטר אחת לשנה.
וצר נלווה נוסף שכדאי להשתמש בו הוא מסיר אבנית למדיחי כלים (גם מכונות כביסה, אגב, זקוקות לו). השימוש התכוף במים והעובדה שבארץ הם קשים מייצרים משקעים בתוך המכשיר. הצטברות האבנית עלולה לגרום לריחות לא נעימים במדיח וכתוצאה מכך גם בכלים. סיבה טובה נוספת להשתמש במסיר אבנית היא שבדרך זו אתם מאריכים את תוחלת החיים של המדיח.
באופן דומה רצוי להשתמש במסיר שומנים באופן קבוע כדי לשמור על תנור האפייה נקי באמת. עוד המלצה חשובה היא לחבר את המכשירים החשמליים מהדגמים המתקדמים לחשמל באמצעות שקע הגנה – כדי שגם אם יתרחשו נפילות מתח (והן תכופות הרבה יותר מכפי שניתן לחשוב), למכשירים הרגישים לא ייגרם שום נזק.

תיקונים – רק של חברה מוסמכת
המלצה נוספת היא לא להתעלם מתקלות, גם אם הן נראות קלות, ובוודאי שלא לנסות לתקן אותן בעצמכם. כל המכשירים החדשים, ובפרט של היצרניות המובילות בתחום – בוש, סימנס, קונסטרוקטה וכו’ – הם מכשירים משוכללים, ובהתאם גם רגישים. כל טעות קטנה עלולה לגרום נזק גדול. למעשה לא רק שלא כדאי לנסות לפתור בעיות ללא עזרת איש מקצוע, אלא שגם לא כל איש מקצוע מתאים למלאכת האבחון והתיקון – רק טכנאים מומחים בעלי ניסיון ספציפי יכולים להבטיח לכם, וגם לקיים, תיקון מושלם עם החלקים המקוריים, כך שהמקרר, מדיח הכלים או תנור האפייה יחזרו לספק לכם נחת רבה לטווח ארוך.

הובלת מכשירי חשמל – באחריות ובזהירות
אם החלטתם לרכוש מכשיר חדש, או שאתם מעוניינים להעביר מכשיר קיים למקום אחר – למשל לאחד הילדים שעובר לדירה שכורה וזקוק בה למקרר או תנור – חשוב לעשות זאת אך ורק עם חברת הובלות בעלת ניסיון רלוונטי.
ברוב רובם של המקרים השירות ניתן בעזרת טנדר, ואדם אחד או לכל היותר שניים, ולכן ישנם לא מעט אנשי מקצוע שמציעים הובלות קטנות ובזול. דגש חשוב אחד הוא הובלת המקרר, התנור או מדיח הכלים בעמידה, כך שלא ייגרם להם נזק. דגש שני הוא עיגון מוקפד כך שהמכשיר יהיה יציב לאורך כל הנסיעה.
כשהמכשיר לא עובר בדלת, יש ליידע מראש את המובילים. עלות הובלה של פריטים בודדים, גם כשהיא כוללת פירוק והרכבת דלתות, נמוכה למדי בכל מקרה, כך שאין סיבה להתפשר על איכות השירות – ולוותר על השקט הנפשי שלכם.