בעיות נפוצות במייבשי כביסה וכיצד לתקן אותן

מאמר זה עוסק בבעיות נפוצות במייבשי כביסה, ויכול לעזור לך לפתור בעיות ולמצוא את הסיבה לכך שמייבש הכביסה שלכם לא עובד כמו שצריך. כמובן, ישנו מגוון רחב של סיבות לתקלות במייבשי כביסה, אך אלה הבעיות הנפוצות ביותר. את חלק מהבעיות תוכלו לפתור בעצמכם בתיקונים פשוטים שאפילו לא ידרשו מברג, אך במקרים מסויימים, ייתכן ותזדקקו לעזרתו של בעל מקצוע המתמחה בתחום של תיקון מוצרי חשמל, שיפתור עבורכם את התקלה.

בעיות נפוצות של מייבשי כביסה ותיקונן

1. מייבש הכביסה לא מגיב
ישנן מספר סיבות שיכולות לגרום לכך שהמייבש שלכם לא עובד כלל, לא כולן מצריכות הזמנה של טכנאי תיקון מוצרי חשמל. כצעד ראשון, בדקו תחילה את הגדרות הבקרה של המייבש כדי לוודא שכל ההגדרות נכונות. כמו כן, בדקו כי לחצן ההפעלה לחוץ עד הסוף, במידה מספקת כדי להדליק את המייבש.
אם אתם יכולים, בדקו באמצעות מכשיר מדידה מתאים את השקע כדי לוודא שיש בו מתח ושהחשמל מגיע למייבש. בדקו גם את לוח החשמל של הבית שלך כדי לבדוק אם מפסקי החשמל קפצו. אם שתי האפשרויות הנ”ל תקינות, יתכן שיש להחליף את השקע. במצב זה יש ליצור קשר עם חשמלאי מוסמך כדי לטפל בבעיה.

2. בעיה במתג הדלת
מתג הדלת מונע מהמייבש להתחיל לפעול אם הדלת פתוחה. לעתים קרובות מוך או פסולת אחרת נאספים סביב אטם הדלת או המתג. הצטברות זו יכולה למנוע מהדלת להיסגר לחלוטין. ניקיון קבוע של הדלת ואטם הדלת יכול למנוע בעיה זו. אם אתם חושדים כי מתג הדלת התקלקל, יש לפנות לשירות תיקון מוצרי חשמל שישלחו טכנאי על מנת שיפרק את הדלת ויחליף את המתג בהתאם לדגם והיצרן שלך.

3. רעש בעת הפעלת המייבש
ישנם חלקים נעים במייבש כביסה וכאשר הם מראים סימני בלאי הם לרוב מתחילים להרעיש. יש חריקות, צווחות, זמזום ואפילו חבטה. רבים מהרעשים שמייבש מייצרים הם סימן לכך שמשהו במייבש שלך זקוק לתשומת לב. אם אתם לא בטוחים מה מקור הרעש, רצוי שלא לנסות לפתור את התקלה לבד ולהזמין שירות תיקון מוצרי חשמל לפתרון הבעיה.

4. הבגדים יוצאים מקומטים
אם בסוף הפעולה של המייבש הבגדים שלכם מקומטים ישנם כמה דברים שיכולים להיות הגורם לכך. כל אלה קלים לתיקון.
סיבות אפשריות:
-בגדים שלא הוסרו מיידית מהמייבש.
-לא השתמשתם במרכך בדים.
-עומס גדול מדי או קטן מדי.
-מפלס מים שגוי.
-מים בטמפרטורה הלא נכונה (חמה מדי) לבגדים.
-כביסה לא ממוינת כראוי.
-מחזורי שטיפה וייבוש שגויים.

פתרונות:
דאגו להוציא את הבגדים מהמייבש מיד בתום הפעולה, וקפלו אותם לפני שהם מספיקים להתקמט.
הפעילו במכונת הכביסה תוכנית המאפשרת לבגדים להתקרר לפני שמעבירים אותם למייבש.
אל תעמיסו את המייבש בהרבה בגדים לייבוש.
אל תשלב ביחד פריטי לבוש כבדים וקלים.